Húsvéti kegyetlenség – És a bárányok hallgatnak…

A bárányok hallgatnak

Dialógus mindenkinek, aki húsvétkor kisbárányt eszik…

– Hajnalban, még sötét volt és hideg, nagyon hideg.

– Valami felébresztette, ugye? Talán egy álom?

– Valami furcsa zaj.

– Miféle zaj?

– Olyasfajta sírás, mint a gyerekeké.

– És akkor mit csinált?

– Lementem a lépcsőn. Kimentem a pajtához. Nagyon féltem, hogy mit fogok látni, de belestem.

– És mit látott Clarice? Mit látott?

– Bárányokat.Azok sírtak úgy.

– A húsvéti bárányokat vágták?

– Azok sírtak úgy.

– És akkor elszaladt?

– Nem. Megpróbáltam őket kiszabadítani. Kinyitottam az akol ajtaját, de nem szaladtak el. Csak álltak az ostobák. Nem futottak el.

– De maga meg tudta tenni és meg is tette, ugye?

– Felkaptam egy bárányt és futottam, ahogy csak tudtam.

– Hova futott, Clarice?

– Nem tudom. Nem volt se vizem, se élelmem és hideg volt. Nagyon hideg. Reméltem, hogy egyet megmenthetek, de… túl nehéz volt. Néhány mérföldre jutottam, a sheriff utolért a kocsijával. A gazda nagyon dühös lett, ezért adtak lutheránus intézetbe. Soha többé nem jártam azon a farmon.

… – Mi történt a bárányával, Clarice?

– Levágták…

Easter Lamb Cruelty

Forrás: Wiki. – A dialógus Dr. Hannibal Lecter és Clarice Starling között folyt, a “Bárányok hallgatnak” című thrillerben, – 1991-ben.
Kategória: ZÖLD | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás