A nap képe: A kolibri lepke

Kolibri lepke _ Kacsafarkú szender

Ezt a tekintélyes méretű pillangót, (Kacsafarkú szender – Macroglossum stellatarum), első látásra könnyű összetéveszteni a valódi kolibrivel.

Méretük hasonló a táplálkozási szokásaik is, – csakhogy egyikük nagyra nőtt lepke, a másik apró madár. – De, ha jobban megnézzük, – ennek a kis lepkének hosszú pödrös nyelve van és csápjai, – ebben különbözik láthatóan a legjobban a csőrrel rendelkező kolibritől, akinek csápjai sincsenek.

Magyarországon keveseknek adatott meg, hogy személyesen is találkozzanak, egy ilyen kis csodálatos pillangóval. – Ezen sorok írója volt olyan szerencsés, – életében egyszer, – hogy két évvel ezelőtt, egy hűvös októberi napon; megfigyelhette 3-4 percig. Amint akár egy apró kis helikopter, – zúg vékony hangon a még virágzó virág kelyhe előtt. A fenti kép lassítva mutatja mozgását…

Április 22. a Föld napja, – mely ismét emlékeztet minket, hogy mennyire kell vigyáznunk bolygónkra, állatainkra, növényeinkre, a természetre! – Talán még nem késő…

2914273223_5b429a439a_zSzRTI/F.A.

Galéria | Kategória: Fort András, SZERZŐK, ZÖLD | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

11 hozzászólás a(z) A nap képe: A kolibri lepke bejegyzéshez

  1. Mészáros Csaba szerint:

    A természet félelmetes!

  2. Norberto szerint:

    Én voltam olyan szerencsés, hogy eddigi életem alatt 3-4 alkalommal is láttam ilyen lepkét! A legelső alkalommal iszonyatosan csodálkoztam! Csak ma tudtam meg, mi is az, amit láttam. 🙂

  3. MJ szerint:

    Többször láttam már ,sőt párban is láttam őket tavaly!

  4. Többször is láttam a telkemen

  5. Nagy Andrea szerint:

    A kertemben nyári orgonák vannak. A lepke rendszeresen látogatja őket.

  6. Névtelen szerint:

    Nekem is van ilyen videom. Már 2 éve minden nyáron a teraszomon van gyönyörü álat

  7. Marcsi szerint:

    Én mindennap látom hosszú évek óta őket. Ma például párban voltak a levenduláknál.

  8. Samu001 szerint:

    Én tegnap este találkoztam vele, elég sötétben….

    3 lehetőség villant be: – kolibri, de az tuti nem lehet……
    – űrlény, aki táplálkozik….. azért ez is elég valószínűtlen
    – nemtudommi, de nagyon szép….

    Egy madarász ismerősöm felvilágosított, így jutottam el eddig a cikkig. Valóban csodás állat.

  9. Kardos Erzsébet szerint:

    Ma láttam a virágoskertemben és nem tudtam elképzelni, hogy mi lehet…..Nagyon gyönyörű lepke !! Sajnálom, hogy nem videóztam le….

  10. Kardos Erzsébet szerint:

    Gyönyörű pillangó ! Ma látogatta meg a petúniámat….

Vélemény, hozzászólás?

