Varga B. Tamás: Képeket írok ( in memoriam Képíró Sándor)

“Ezzel a dallal csak azt szerettem volna kifejezni, hogy egy igaz ember távozott közülünk! És biztos vagyok benne, hogy amikor elment, akkor a szívében megbocsátással távozott.”

(Varga B. Tamás)

“Képeket írok emlékből tinéktek
Életem sebzetten vérző ecset
Hazámnak gyönyörű földje a vászon
Magas hegyek sziklái: gyászkeret
Százfelé vitt utam, immár bejártam,
Harcoltam mindenhol tiértetek!
Hitemet mindenkor végig tartottam
Istenben, Hazámban, és bennetek!”

1.
Képeket írok emlékből tinéktek
Életem sebzetten vérző ecset
Hazámnak gyönyörű földje a vászon
Magas hegyek sziklái: gyászkeret
Százfelé vitt utam, immár bejártam,
Harcoltam mindenhol tiértetek!
Hitemet mindenkor végig tartottam
Istenben, Hazámban, és bennetek!

Csak híven, vitézül, becsülettel!
Bölcsőtől a halottas ágyig.
Teremtőm, eléd állva mondom:
A Hazáért éltem Mindhalálig!
A Hazáért éltem Mindhalálig!

2.
Igaztalanul nem vádoltam senkit!
Kezemhez ártatlan vér nem tapadt
Népemért vérem ontottam oly sokszor
Védtem hazám és minden társamat!
Mögöttem, s előttem állott a törvény
Szívemben erkölcs és engedelem.
Szavaim súlyát nem nyomta el önkény!
Bilincsbe zsarnok nem fogta kezem.

3.
Szívemben megbékélve keltem útra
Lelkemben nincsen bántás és harag
Így állok Uram előtt megtisztulva!
Istennek óvó kezei alatt.
Kezemben vértanúknak pálmaága
Ajkamon imádság hívő szava.
Hazámat újra megtalálva értem
Mennyei Atyámhoz újból haza.

Csak híven, vitézül, becsülettel!
Bölcsőtől a halottas ágyig.
Teremtőm, eléd állva mondom:
A Hazáért éltem Mindhalálig!
A Hazáért éltem Mindhalálig!

*

(Vae Victis – Szabad Riport Tudósító Iroda)

Reklámok
Galéria | Kategória: IRODALOM, KULTÚRA | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.